Corona (COVİD-19) ve Fizik Tedavi

Öncelikle COVİD-19 ne demektir onu açıklayalım  “CO”rona “Vİ”ral “Disease” - 2019 ‘un kısaltılmışıdır yani 2019 yılında meydana gelen Corona Viral Enfeksiyonu demektir.

Corona Nasıl Yayılıyor?

Günümüzde bilinen yayılma türleri temas ve solunum olduğu yönünde, ayrıca damlacık yoluyla bir kaç saat havada asılı kalabildiği de düşünülmekte.

Corona Bulaşınca Ne Oluyor?

Corona grip gibi semptomlarla başlayabilir, kırgınlık, yorgunluk, halsizlik olabilir, sonrasında baş ağrısı, ateş, ve solunum güçlüğü ile kendini diğer gribal durumlardan ayırmaktadır. Hastalarda mise bulantısı, isal gibi semptomlar da görülebilmektedir. Ancak bu semptomların hiçbirisi kesin değildir yani sizde görülmesi %100 Corona olduğunuzu ya da semptomsuz olmanız kesinlikle Corona taşımadığınızı göstermez.

Nasıl Taşıyıcı Olunuyor?

Bağışıklık sisteminin güçlü olması başta olmak üzere çeşitli etmenlerin kişilerim hastalığı hiç fark etmeden geçirmelerine sebep olabilmektedir. Bu yüzden kendileri de hasta olduklarını bilmedikleri için daha fazla kişiye bulaştırabilirler.

Corona’da Fizik Tedavi Neden Önemli?

Öncelikle hali hazırda devam etmesi gereken tedavilerin hastalık sebebiyle sonlandırılması yıllarca verilen emekler ile elde edilen kazanımların hızlıca kaybedilmesine sebep olabilmektedir. Bunun yanı sıra Solunum Kapasitesi ve Akciğer Hacimlerinin yüksek olması, solunum tekniklerinin bilinmesi hem hastalıktan korunmak hem de hasta olanların iyileşmesinde çok önemlidir.

Egzersiz mi Yapalım - Solunum Mu Çalışalım?

Egzersiz yapmak kardiyovasküler yani kalp-damar sisteminde iyileşme sağlayacaktır, bununla kombine yapılacak solunum egzersizleri vücut direncinizi, egzersiz kapasitenizi dolayısıyla iyilik halinizi arttıracaktır.

Hangi Egzersizi Yapalım?

Öncelikle daha önce egzersiz geçmişiniz yok ise başlamadan bir profesyonele danışmanız sizin için daha iyi olacaktır. Egzesiz kapasiteniz belirlenerek düzenlenece olan egzersiz programı optimal fayda sağlayacaktır. Eğer daha önce yağtığınız bir egzersiz programı var ise ve 1 aydan daha uzun süre ara vermediyseniz son temponuzun %50-60'ı ile başlayabilirsimiz. Sonrasında ise haftalık %10 arttırım ile devam edebilirsiniz. Unutmayın ki vüut 24 saat tam hareketsiz kaldığında egzersiz ile olan kazanımlarınızın %10'una kadar kayıp yaşayabiliyorsunuz.

Hiç Egzersiz Yapmadım Ne İle Başlamalıyım?

Daha önce düzenli egzersiz veya spor geçmişiniz yok ise büyük aks gruplarını içeren ve çok fazla yorguluk oluşturmadan yapacağınız aerobik egzerislzeri tercih etmelisniz. Aerobik egzersiz vücudun oksijen kullanarak enerji açığa çıkardığı egzersiz olarak tanımlanabilir. Bu egzersizlere örnek; hafif-orta tempo yürüyüş (yaklaşık 3km/saat  - 5km/saat), hafif tempo bisiklet, sabit bisiklet veya pedal, hafif tempo yüzme olarak sayılabilir.

Nelere Dikkat Etmeliyim?

Eğer yaşınız 50 üzerinde ise, daha önce yakın zamanda egzersiz geçmişiniz yok ise, hafif - orta tempo egzersizlerin ilk 5-10 dakikasında yorgunluk hissediyorsanız, çarpıntı veya göğüs ağrınız var ise, tansiyon veya şeker hastası iseniz, yalnız yaşıyor iseniz kesinlikle tek başınıza egzersiz yapmaya çalışmayın.

Peki Ne Yapabilirim?

Bir profosyonelden alacağınız yardım ile size özel olarak hazırlancak şisset ve yoğunlukta egzersiz programı uygular ve kaş yapayım derken göz çıkarmaz dolayısı ile evde kalıp egzersiz yapayım derken hastanelik olmazsınız. İkinci olarak online egzersiz programlarında tüm egzersiz seansı süresince gözlem altında olcağınız için yanlış bir uugulamadan kaçınarak optimal fayda sağlarsınız.

Siz Online Egzersiz Yaptırıyor Musunuz?

Evet İstanbul Fizyoterapi olarak tamamen etik kurallar çerçevesinde ve kurumumuz adına hiçbir çıkar gözetmeksizin bir araya geldiğimiz Pediatrik, Geriatrik, Nörolojik ve Sporcu Fizyoterapisi alanlarında uzman Fizyoteraositlerimizin yanı sıra online Pilates ve Duyu Bütünleme Terapisi Konularında da danışanlarımıza yardımcı olmaktayız.

Online Rehabilitasyon Nedir?

Detalı Bilgi İçin Lütfen Tıklayınız..